En olycka inträffar på mindre än en sekund

Som rubriken säger så inträffar en olycka på mindre än en sekund. Detta hände mig då jag var på en övning den 28 november 2011 och får fortfarande betala för det inträffade. Även om man tror att en olycka är så långt bort ögat kan nå så kommer du närmare den för varje sekund och sen helt plötsligt är den mitt framför dig och du hinner inte reagera förrän dess det är för sent. Jag trodde jag var söker under övningen jag var på, på grund av dom jag var skademarkör åt, men helt plötsligt ligger man på sidan och förstår inte vad som har hänt och kommer inte ihåg något. Blev sparkad i huvudet av en man med stålhätta och även om det har gått 2 1/2 månad sedan olyckan så har jag fortfarande men efter sparken som jag får betala för i både pengar, värk och väntetid på akuten. Ett tips är att är du på en övning så se till att kommunikationen är bättre än bra så du inte råkar ut för samma som jag. Det är onödigt att riskera något på grund av en övning. Väldigt onödigt och ändå får man inget tillbaka för det. Jag åkte dit i tron på att dom agerade professionellt men jag tog snabbt fel. Väldigt fel. En olycka kan vara med dig hela dagen fram tills du är mitt i den och då är det redan för sent. Var på din vakt och ställ krav! Annars kan du råka illa ut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ETT VIKTIGT MEDDELANDE Handling: 112, ordningsvakter och blåljus yrken.

BARN SÅGS HOPPA IN I POLISBIL. ANMÄLD FÖRSVUNNEN

Hur kommer det sig att det finns en åldersrabatt för fängelsestraff?