Facebook Accepterar hot och trakasserier


Igår gjorde jag ett inlägg i en grupp där jag ifrågasatte Admin hur han tänkte när dom varnar bilister (medlemmarna i gruppen) om vart polisen och kameravagnen står. Ni kan se inlägget i bilden nedan.
Detta resulterade i att mellan kl. 09:31 – 10:36 fick jag 78 kommentarer vara kanske 8 av dom var positiva och resten av inläggen innehöll påhopp av olika slag samt hot om fortsatt påhopp om jag inte klev ur gruppen.
 
Poliskontroller i Dalarna heter gruppen på Facebook och är en sluten grupp med över 11 miljoner medlemmar och om gruppen står det bland annat så här:
Här meddelar vi varann var polisen står o har kontroller. Även kameravagn & trafikolyckor. Vi meddelar även köbildningar pga vägarbete.

Ta det lugnt på vägarna....
 
Detta blev min kommentar:
Tack för att jag fick komma med i gruppen, men jag har en fråga till Admin. Hur tänkte du/ni här? Är ni helt seriös med att Ni faktiskt varnar varandra vart polisen står och har kontroller för att förhindra fortkörare och onyktra förare att komma undan. Och varnar ni även för vart kameravagnen står för att ge fartsyndare böter och för hoppningsvis lättar på gasen? Att ni varnar för olyckor är bra, men tänkt på att ni själva kan ha orsakat detta då ni varnar för att polisen eller vagnen står på en viss väg så idioter som inte ska ha körkort orsakat en trafikolycka på annan väg.

 

Jag antar att jag snabbt kommer att bli blockerad från denna grupp. Men tänk för fan längre än vad näsan är lång.”
 
Detta är en liten del av det jag fick ta emot:
Det var bland annat uttryck som ”Admin: Ta bort dåren”, ”bimbo.. gå och operera läpparna”, ”du har ingen dyrbar tid du bara beter dig som en bimbo och försvinn förfan”, ”Lite grov anklagelse, men det är precis så Putin-trollen beter sig så. J”, ”Jag förstår att du inte fåt något jobb och inte är atraktiv på arbetsmarknaden. Är man sedan fysiskt och kanske psykiskt sjuk så blir det ännu svårare. GRATTIS!”, ”Du måste ha ett mycket tråkigt liv, gå ur och skaffa dig ett liv”, ”gå ur annars får du mera påhopp”, med mera med mera med mera.. Medlemmar har även gått in på min profilsida för att söka information om mig och försöka vända det mot mig.
Dom kallade även dessa påhopp för åsikter, alltså är ” gå ur annars får du mera påhopp” en åsikt enligt en del av medlemmarna. Facebook accepterade detta beteende och Admin (grundaren för gruppen) accepterade också detta beteende.  
 
En lämnade även en kommentar där det står att gruppen gynnade epa förare. Sådana grupper borde enligt mig inte få finnas, och heller inte sådana människor. De människorna som reagerade med att uttrycka sig så som dem gjorde är troligen sådana människor som sitter fulla bakom ratten med plattan i botten.
 
Jag kan meddela att alla kommentarer är sparade så man ser vem som skickat vad. Många har tipsat mig om att prata med polisen på grund av medlemmarnas uttalanden, men vi får se hur jag går till väga med det. Vad tycker polisen själv?

Jag anmälde till Facebook men dom avslutade ärendet och gjorde alltså inget åt det.
Anledningen till varför jag skriver ut detta i bloggen är på grund av att Jag INTE vill att detta ska hända någon annan! Men tydligen så tycker Facebook att det är ett acceptabelt beteende.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ETT VIKTIGT MEDDELANDE Handling: 112, ordningsvakter och blåljus yrken.

BARN SÅGS HOPPA IN I POLISBIL. ANMÄLD FÖRSVUNNEN

Hur kommer det sig att det finns en åldersrabatt för fängelsestraff?