Ta inte risken

Igår kväll skulle jag träffa en man på denna ort jag bor i. I början av vår kontakt var han en trevlig och betedde sig som en helt normal människa.


Lite senare under kontakten visade han sig ändras lite till det sämre genom att bete sig, nästan barnsligt och överdrivet sårbar och nästan lite Schizofreniskt. (Jag menar inte att Schizofrener beter sig barnsligt eller är sårbara, men då jag vet vad som hände och vad som sades, så kan jag uttrycka mig så som jag nyligen gjorde.)


Ju längre vi hade kontakt, desto mer började varningsklockorna att ringa, men lade inte så jätte stor vikt på dem – om jag ska vara ärlig.

Han ville många gånger att jag skulle följa med honom när han var ute och åkte med sin bil, vilket jag såklart inte gick med på utan ursäktade mig och förklarade att jag hade besök, eller studerade. Alla gånger han frågade om vi skulle träffas och jag skulle följa med och åka i hans bil, så ljög jag ihop en anledning så han inte skulle tjata så mycket på att träffas.

 

Igår när jag väl gått med på att möta honom, ville han att vi skulle mötas vid en möbelbutik som ligger utanför centrum där det inte vistas några människor. Visst är det ett bostadsområde i närheten, men hur många är hemma och vakna en lördagsnatt då krogarna är öppna och det är semestertider egentligen? Kanske alla, kanske några, kanske ingen. Jag var inte så sugen på att kolla efter heller.

Jag berättade för honom att jag skulle stanna vid kyrkan, som ligger närmare centrum än möbelbutiken gör, och då förändrades han helt.

Jag var på väg mot kyrkan då jag meddelande han detta, men förklarade inte att jag vägrade träffa honom första gången på ett ställe där det inte är så mycket liv i rörelse.

Han flippade mer eller mindre, och sade att vi då inte skulle träffas utan skulle ställa in allt, vilket jag gick med på utan att fundera något vidare över det.

Hans förklaring till varför vi inte skulle träffas då jag vägrade gå till möbelbutiken var på grund av att han hade folk ute efter sig med mera, med mera, och därför vågade han inte gå till centrum.

Jag kan även förklara att denna man arbetar på en butik som ligger i centrum, men han kan inte gå ut och gå i centrum.

Där han ville gå skulle det vara folktomt och i närheten av en skog.

 

Genom att jag gick hem och sade upp kontakten med honom direkt, så vet jag egentligen inte vad han ville. Men jag var och är fortfarande idag inte ett dugg nyfiken på vad han var ute efter igår. Men jag lyssnade på mina varningssignaler och kommer därmed inte att träffa denna man någonsin mer, eller ha kontakt med honom igen.

 

Lyssna på era varningssignaler och träffa aldrig en man första gången ensam eller där det är folktomt! Oavsett om personen vill väl eller inte, så ta inte risken! Utmana inte ödet och riskera inte din hälsa i onödan! Mannen kanske ser bra ut och verkar som en drömprins, men avvakta eller bryt helt! Lyssna mellan raderna på det han säger och läs mellan raderna på det han skriver! Prata med dina föräldrar och/eller vänner, beroende på ålder, om denna person. Verkar något skumt. Bryt kontakten direkt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ETT VIKTIGT MEDDELANDE Handling: 112, ordningsvakter och blåljus yrken.

BARN SÅGS HOPPA IN I POLISBIL. ANMÄLD FÖRSVUNNEN

Hur kommer det sig att det finns en åldersrabatt för fängelsestraff?