Jag är inte rasist, men...

Jag poängterar igen att jag inte är rasist och har inget emot invandringen - i lagom mängd.

Det är tragiskt att folk måste fly sitt hemland av olika skäl, men snart blir även jag tvungen att fly mitt eget land på grund av andra skäl än de skäl som vissa måste fly hit från idag.

Vi ger mycket, nästan för mycket, och med det så förlorar vi en hel del av det vi en gång i tiden hade som vi kallade för tradition.

Vi öppnar vårt land och ger er rätten till att komma hit och fly från hemskheter, men ni kallas oss för rasister.

Vi ger er bidrag, undervisning, arbeten och bostäder för att ni ska få ett så humant levnadsätt som en människa ska ha.

Vi bygger moskéer och låter er ha böneutrop, även från den svenska kyrkan så att ni ska kunna praktisera er religion som ni har rätt till som människa.

Men ändå tar ni flaggan, nationalsången och de traditioner vi haft flera år bakåt i tiden och säger att det symboliserar rasismen.

Om vi nu ger er möjligheten till att bo här och gå på våra gator samt låta er praktisera er religion, så funderar jag hur det kommer sig att vi ändå är rasister i era ögon?

Ni har säkerligen en gång i tiden älskat ert land, lika mycket som vi svenskar gör, så varför tar ni ifrån oss den rätten egentligen?

Tänk på vad vi ger er och tänk på vad ni tar ifrån oss innan ni uttrycker er om rasism.

Barnen får inte ens klä ut sig till pepparkaksgubbar, och snart säkerligen inte heller till stjärngosse.

Pepparkakor är sådant man kan baka själva och äta och det tillhör julen enligt tradition – alltså så är det inget rasistiskt och det finns heller inget rasistiskt i ordet pepparkaka.

Samt stjärngosse – det är en pojke i en vit dräkt som håller i en pinne med en stjärna på, och har en hatt med stjärnor och glitter på. Hur kan detta symbolisera rasismen?

 

Snälla, låt mig få älska mitt land utan att behöva bli kallad för rasist och få tillbaka de traditioner vi haft genom tiderna för att kunna fira högtider som bland annat Lucia.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ETT VIKTIGT MEDDELANDE Handling: 112, ordningsvakter och blåljus yrken.

BARN SÅGS HOPPA IN I POLISBIL. ANMÄLD FÖRSVUNNEN

Hur kommer det sig att det finns en åldersrabatt för fängelsestraff?